Lütfen bekleyin..

Taraf'tan bomba iddia! Müfettişleriyle Koç'a göz açtırmayan Maliye hangi kanala vergi kıyağı yaptı?

27 Eylül 2013, 14:01

Gazete, bugünkü manşetine bir televizyon kanalına yapılan 'kıyağı' taşıdı.

Facebook'ta Paylaş Twitter'da Paylaş

Taraf gazetesinin iddiasına göre, Maliye uygulamalarındaki çelişkinin son örneği bir dönem Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin sayaç ihalesini alan Ahmet ve Mustafa Kaya kardeşlere ait bir firmaya yapılan olağanüstü vergi indirimi oldu.

Hükümete yakın yayınlarıyla da bilinen Kanal A televizyonunun da sahibi olan Kaya kardeşlerin, Elektromed firmasında inceleme yapan Maliye ekipleri 135.6 milyon liralık vergi kaybı tespit etti. Önce firmaya ceza kesildi.

Firma cezaya karşı Maliye’den uzlaşma talep etti. Maliye Bakanlığı’na bağlı Merkezi Uzlaştırma Kurulu firmanın uzlaşma başvurusunu kabul etti.

Kurul firma yetkilileriyle görüştü 135.6 milyon liralık cezanın yüzde 95’ini affederek cezayı 5.8 milyon liraya indirdi. Böylece firma yaklaşık 130 milyon liralık vergi cezasından kurtuldu.

İşte Taraf'ın o haberinin tamamı...

Gezi olayları sırasında Divan Oteli’ne sığınanlara kapılarını açtığı için Koç şirketlerine 200 kişilik Maliyeci ordusuyla tarihin en büyük incelemesini başlatan Hükümet sıra kendisine yakın işadamlarına gelince adalet tartısını farklı çalıştırıyor.

Maliye uygulamalarındaki çelişkinin son örneği ise bir dönem Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin sayaç ihalesini alan Ahmet ve Mustafa Kaya kardeşlere ait bir firmaya yapılan olağanüstü vergi indirimi oldu. Hükümete yakın yayınlarıyla da bilinen Kanal A televizyonunun da sahibi olan Kaya kardeşlerin, Elektromed firmasında inceleme yapan Maliye ekipleri 135.6 milyon liralık vergi kaybı tespit etti. Önce firmaya ceza kesildi. Firma cezaya karşı Maliye’den uzlaşma talep etti. Maliye Bakanlığı’na bağlı Merkezi Uzlaştırma Kurulu firmanın uzlaşma başvurusunu kabul etti. Kurul firma yetkilileriyle görüştü 135.6 milyon liralık cezanın yüzde 95’ini affederek cezayı 5.8 milyon liraya indirdi. Böylece firma yaklaşık 130 milyon liralık vergi cezasından kurtuldu.

VATANDAŞA NEDEN YAPILMIYOR

Maliye’nin yaptığı vergi indirimi oranı tartışmalara neden olurken, Bakanlık uzlaşmanın yasalar çerçevesinde gerçekleştiğini açıklamakla yetindi.

Ancak Maliye’nin uzlaşma oranındaki tutarsızlıkları, Sayıştay raporlarına bile girdi.

Sayıştay’ın 2011 raporuna göre Maliye Bakanlığı, Kaya kardeşlerin vergi cezasını yüzde 95 oranında indirip büyük bir yükten kurtarırken, sıradan vatandaşa ortalama yüzde 40 indirim yaptı.

Sayıştay raporunda bunun nedeni olarak Maliye’nin iki ayrı uzlaştırma organı olduğu, büyük mükelleflere Maliye Bakanlığı Merkezi Uzlaştırma Kurulu’nun baktığı, daha az indirim alan sıradan mükelleflere ise vergi dairelerinin karıştığı belirtildi.

DAVALI SAYAÇLARI SATAN FİRMA

Vatandaşlara ortalama yüzde 40 indirim sağlayan Maliye Bakanlığı’nın vergi borcunu yüzde 95 oranında silerek büyük kıyak yaptığı Elektromed firması, Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin kamuoyunda büyük tartışmalar neden olan ve hakkında tüketicilerin birçok dava açtığı doğalgaz ve su sayaçlarıyla gündeme gelmişti.

Ankara Büyükşehir Belediyesi’yle anlaşan Kaya kardeşlerin Elektromed firması, sayaç konusunda tekel olarak tüketicilerin şikâyet ettiği ön ödemeli doğalgaz ve su sayaçlarını satmıştı.

Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı, Elektromed’in sattığı sayaçlar konusunda Melih Gökçek hakkında 5 ayrı soruşturma açtı. Gökçek bu soruşturma konusunda “Bu bir soruşturma değil, sorgu” açıklaması yapmıştı.

ELEKTROMED’E YAPILAN İNDİRİMİN BELGELERİ

Maliye Bakanlığı’nın, 130 milyon liralık vergi borcunu sildiği Elektromed Firması, ismini Ankara Büyükşehir Belediyesi’nden aldığı doğalgaz sayısı ihalesi ile duyurdu.

Kurucusu Mehmet Kaya’nın olduğu şirketin, yaklaşık 20 grup şirketi bulunuyor. Şirketler, Ahmet ve Mustafa Kaya haberici">tarafından idare ediliyor.

Grubun, şirketlerin başında ise Termikel bulunuyor. Ayrıca, şirket ortakları Kanal A televizyonun da sahibi konumunda. Şirket ortakları ile Ankara Büyükşehir Belediyesi, Başkent doğalgaz ihalesinde karşı karşıya geldi.

Gökçek, ihalede en yüksek teklifi veren firmaların başında gelen Elekromed firmasının teminatını el koydu. Şirket ise buna itiraz ederek belediye hakkında dava açtı.

Böylece Kaya kardeşlerin Ankara Büyükşehir Belediyesi’yle başlangıçta iyi giden ilişkisi bu ihaleden sonra bozuldu.

Küçük Dilara’nın ölümüne sebebiyet

Maliye’nin yüksek vergi indirimi ve Ankara’daki sayaç tartışmalarıyla gündeme gelen Ahmet ve Mustafa Kaya kardeşlerin ismi, geçtiğimiz yıllarda İstanbul’da üstü kartonla örtülmüş logar çukuruna düşen 5 yaşındaki kız çocuğu Dilara’nın davasında da gündeme gelmişti.

Kaya kardeşlere ait MVM şirketinin İSKİ için açtığı logar çukurundaki ihmal nedeniyle Dilara’nın yaşamını yitirmesine neden olan MVM şirketine dava açıldı. MVM’nin avukatının “Trafiğe kapalı alan. Her yayanın başına bekçi koyamayız” sözleri kamuoyunda büyük tartışmalara neden olmuştu. Mahkeme söz konusu davada iki işçinin tutuklanmasına karar vermişti.
Yargıda abidik gubidik işler

Ahmet ve Mustafa Kaya kardeşlerin şirketlerine yapılan vergi cezası indirimini daha önce de belgeleriyle gündeme getiren Taraf’a şaşırtan tekzip kararlarıyla karşı karşıya kaldı.

Maliye Bakanlığı’nın kamuoyunda hükümete yakınlığı ile bilinen Kanal A’nın sahibi Kaya kardeşlerin firması Elektromed, Mehmet Cengiz’e ait Cengiz İnşaat ve Yeni Şafak gazetesinin sahibi Albayraklar’ın şirketlerinin vergi cezalarının yüzde 90-95 oranında indirilmesini, “Vergide abidik gubidik işler” başlığıyla sayfalarına taşıdı.

Taraf haberinde Sayıştay raporlarına da yer verdi.

Bu olayın üzerine hukukçulara da “İnsaf” dedirten bir yargı süreci başladı.

Vergi avantajından yaralanan Elektromed şirketi, ilk olarak tekzip için mahkemeye başvurdu. Mahkeme Taraf’ın sunduğu resmi belgelere rağmen tartışmalı bir kararla tekzip talebini kabul etti.

Söz konusu karar doğrultusunda, firmanın tekzibi 19 Ağustos tahininde Taraf gazetesinde yayınlandı. Bu yayının ardından Taraf’ın haberinde adı geçen aynı patronlara ait Kanal A’nın sahibi konumundaki KTV, “Bize vergi indirimi olmadı” diye tekzip kararı aldırtmak istedi.

Oysa Taraf’ın haberinde zaten KTV’ye indirim yapıldığına ilişkin herhangi bir iddia yoktu. İndirimin Kanal A’yla (KTV) aynı şirketler grubunda yer alan Elektromed’e yapıldığı yazılıydı.

Bu gerekçelere dayanarak tekzip başvurusunu inceleyen Ankara 6. Sulh Ceza Mahkemesi talebi reddetti. Fakat şirket bu kez, karara itiraz etti.

İtiraz kararını ise Ankara 11. Asliye Ceza Mahkemesi görüştü. 11. Asliye Ceza Mahkemesi Hâkimi Mehmet Maraş, KTV şirketinin bir belge sunmamasına rağmen, itirazı haklı buldu. Tekzibin yayınlanmasını karar verdi. Söz konusu tekzip bugün gazetemizde yayınlanıyor.

  • Bu haberi paylaşın:
UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik ve tamamı büyük harfle yazılan yorumlar onaylanmamaktadır.
GÜNDEM Kategorisindeki Diğer Haberler
Cide Ülkü Ocağı tarafından ilçe genelinde ihtiyaç sahibi öğrencilere mont v..
AKP'li Selçuk Özdağ, bir süre önce yaptığı açıklamalarda dile getirdiği..
Antalya'nın Konyaaltı İlçesi'ndeki ormanlık arazi taraması sırasınd..
İddianame göre 2 yıldız futbolcu evleniken bile FETÖ'den icazet almış!...
Ankara Ticaret Odası Başkanlığına Gürsel Baran seçildi. 86 oy alan Osman Gö..
bmV0aGFiZXJ5YXppbGltaS5jb20=