Lütfen bekleyin..

RTÜK faturayı özgür medyaya kesti!

13 Haziran 2013, 09:19

Taksim Gezi Parkı’ndaki olayları korku duvarını yıkıp cesur yayınlarıyla sansürlemeden halka duyuran Ulusal TV, Halk TV, Cem TV ve Em TV’ye RTÜK’ten ceza yağdı

Facebook'ta Paylaş Twitter'da Paylaş

RTÜK, Gezi Parkı olaylarında halkı şiddete teşvik ettikleri gerekçesiyle Ulusal TV, Halk TV, Cem TV ve EM TV’ye ceza yağdırdı. Kararda, Gezi Parkı eylemleri sırasında bazı kanalların yayın hizmetleri ilkesine aykırı olarak, “çocuk ve gençlerin fiziksel, zihinsel veya ahlaki gelişimine zarar verebilecek türde içerik taşıyan programlar” yaptığı gerekçe gösterildi.

Üst Kurul’da, İzleme Dairesi’nin raporları doğrultusunda Halk TV, Ulusal TV, Cem TV ve Em TV’ye ceza verilmesi tartışmaya açıldı.

“Kışkırtma” tartışması

AKP’li üyeler gezi eylemlerini yayınlayan kanalların halkı galeyana getirecek yayın yaptıklarını öne sürerken, “kışkırtma” tartışması yaşandı. AKP’li üyeler, bu kanalları “emniyetten polislerin topluca istifa ettiği”, “bir kişinin panzer altında kalarak öldüğü” şeklinde yalan ve halkı kışkırtıcı haberler yaptığını savundular. Muhalefet üyeleri ise “Verilmesi gereken haberler verilmeyince halk sosyal medya ve yabancı basına yöneldi. Bu televizyonların öne çıkması bu nedenledir. Yayınların içeriğinde yanlışlar olsa da bu cezanın verilmesi kabul edilemez” dediler.

Adı geçen kanallara 3 karşı 5 oyla ceza verilmesi kararı alındı. Para cezaları kanalların bir önceki ayda elde ettikleri reklam gelirlerinin yüzde 2’si oranında verilecek.

Halk TV Genel Yayın Yönetmeni Hakan Aygün, “RTÜK’ten gelen cezaya biz alt yazılarımızla cevap veriyoruz. RTÜK, ‘şiddet içeren yayınlar yapıldığını’ söylüyor. Görüntülerdeki şiddet sadece polisin uyguladığı şiddet. Onun bile yüzde 90’ını sansürledik” dedi. Marjinal grupların görüntülerine yer vermediklerini vurgulayan Aygün, şöyle konuştu:

Doğruları gösterdik
 “Başbakan Tayyip Erdoğan’ın şiddet içeren sözlerini biz söylemedik, kendisi söyledi. Kendisini karşılayanların ‘yol ver geçelim, Taksim’i ezelim’gibi vandalist sloganları biz söylemedik, oradakiler söyledi.

Erdoğan ve onu karşılayanların bu tarz şiddet içeren açıklamaları ve sloganlarını yayınladığımız için herhalde RTÜK bize bu cezayı verdi.

O zaman ben de ‘Erdoğan’a ne ceza verilecek’diye soruyorum. ’Doğru haber yapmamak’diye bir eleştiri var. Doğrudur. Başbakan, ’Dolmabahçe Camii’nde içki içildi’dedi. Biz caminin içindeki görüntüleri, müezzinin açıklamalarını yayınladık. Hepsi ‘Camide içki içilmedi’dedi. Böylece Erdoğan’ın sözlerinin yalan olduğunu yayınladık. Erdoğan, ‘Türbanlılar taciz edildi’dedi. Oradaki türbanlılarla konuştuk. Hepsi ‘eylemcilerden saygı gördüklerini’ söylediler. Biz bundan ötürü ‘doğru haber yapmadığımız için’ ceza almış olduk. Biz sadece görüntüleri yayınladık. Buna karar verecek olan da RTÜK değil tüm dünyadır.”

Etiketler : Ulusal Kanal, Halk TV, Cem TV, EM TV
  • Bu haberi paylaşın:
UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik ve tamamı büyük harfle yazılan yorumlar onaylanmamaktadır.
MEDYA Kategorisindeki Diğer Haberler
Evlendirme programlarına bir yılda tam 87 bin şikayet geldi. Geçtiğimiz yıl..
Hürriyet yazarı Ahmet Hakan, Başbakan Yardımcısı Kurtulmuş'a "hükü..
Hürriyet gazetesi yazarı Abdulkadir Selvi, bugünkü yazısında Tuğrul Türkeş&..
CHP lideri Kılıçdaroğlu'nun terörle mücadelede şehit olanların çocuklar..
Türkiye gece yarısı Meclis’e sunulan çocuklara cinsel istismar suçlarında m..
Tecavüz yasasına tepki büyüyor...
bmV0aGFiZXJ5YXppbGltaS5jb20=