Lütfen bekleyin..

Yolsuzluk haberlerine RTÜK cezası

02 Ocak 2015, 17:05

TÜK’de AKP’li üyeler, yolsuzluk haberlerini ileten televizyonlara faturayı kesti.

Facebook'ta Paylaş Twitter'da Paylaş

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), 4 eski bakan hakkında kurulan TBMM Soruşturma Komisyonu’nun çalışmalarına ilişkin gazete haberlerini izleyiciye ileten televizyon kanallarına ceza yağdırdı. 5 AKP’li üyenin blok hareket etmesi sonucu, Halk TV ve Samanyolu Haber kanallarının cezaları kesildi. Cezalara gerekçe olarak kimisi 49 saniye, kimisi ise birkaç dakika süren gazete okumaları gösterildi. Fox TV, CNN Türk, Bugün TV gibi kanalların cezaları ise yeni yılın ilk toplantısına kaldı.

AKP, kendi içerisinde görüş ayrılıklarına neden olan Soruşturma Komisyonu çalışmalarının kamuoyuna yansımasından duyduğu rahatsızlığı televizyonlara da yansıttı. Komisyon çalışmaları konusundaki yayın yasağını gerekçe gösteren RTÜK, haber bültenlerinde konuyla ilgili en küçük eleştiriye bile tahammül edemedi. İzleme ve Değerlendirme Dairesi, yaklaşık üst üste 20’yi aşkın rapor hazırlayarak çok sayıda kanalın cezalandırılmasını istedi. Dairenin hazırladığı raporları ele alan Üst Kurul’da, AKP kontenjanından seçilen 5 üye blok hareket ederek raporların bir bölümünün cezayla sonuçlandırılmasını sağladı. Birçok rapor ise yeni yıla kaldı. Üst Kurul’un ceza gerekçeleri ise hayli ilginç:

Başta Cumhuriyet olmak üzere, komisyon çalışmalarıyla ilgili yayın yasağı kararını tanımayacağını
açıklayan bazı gazetelerin manşetlerini haber bültenlerinde izleyici ile paylaşmak...

RTÜK raporlarında yayıncı kuruluşların “Yayın ihlali” yaptıkları süreler de sıralandı. Kimi televizyonun
49 saniyelik ihlalde bulunduğu belirtilirken, kimisinin 2.5 dakika, kimisinin de 5 dakika gazete okuyarak ihlal yaptığı belirtildi. Üst Kurul’un yeni yıl öncesinde karara bağladığı raporlar ve cezalandırılan kanallardan bazıları şöyle:

STV Haber, 28 Kasım’da yayımlanan Merhaba Yenigün programında, Zaman ve Taraf gazetelerinin birinci sayfaları okundu. İki gazete de o günkü sayfalarında eski Bakan Egemen Bağış’ın komisyona verdiği ifadeleri sayfalarına taşıdı. Bağış o ifadalerinde, Rıza Sarraf’ın evine gönderdiği paketlerde para değil, çikolata ve gömlek olduğunu savunuyor ve “Hediye Türk geleneğidir” diyordu. İzleme Dairesi, kanalın, bu haberleri okuyarak yayın ihlali yaptığına karar verdi. Üst Kurul’daki oylamada AKP kontenjanından seçilen 5 üyenin oyuyla rapor onaylandı ve kanala para cezası kesildi. Aynı kanalın 30 Kasım’da yayımlanan Merhaba Hafta Sonu adlı programında da Hürriyet ve Taraf gazetelerinin haberleri okundu. 3 saat 17 dakika süren programda toplam 49 saniyelik ihlal tespit eden daire, aynı yönde hazırladığı raporu Kurul’a iletti. Kurul aynı oy dağılımıyla kanalı cezalandırdı.

Halk TV’de 28 Kasım’da yayımlanan Semra Topçu ile Güne Başlarken adlı programda Cumhuriyet, Sözcü, Taraf, Aydınlık, Hürriyet, Zaman, Milli Gazete ve Ortadoğu gazetelerinin komisyonla ilgili haberlerini okudu. Daire, 1 saat 46 dakika süren programda yaklaşık 7 dakika boyunca söz konusu gazetelerin haberlerinin okunmasıyla yayın ihlali yapıldığını saptadı. Aynı kanalda 29 Kasım’da yayımlanan Basının Gündemi programına da aynı gerekçeyle rapor tutuldu. Kurul, 1 saat 52 dakikalık programın yaklaşık 5 dakikalık bölümünde “sakıncalı” gazete haberlerini okuyan kanala para cezasını anında kesti.

Üst Kurul’un kestiği bu 4 cezanın devamı ise yeni yıla kaldı. Aralarında Bugün TV’de yayımlanan Bugün Haber, Fox TV’de yayımlanan İsmail Küçükkaya ile Çalar Saat, CNN Türk’te yayımlanan haber bülteni, Bengütürk TV’de yayımlanan Gün Doğdu ile Halk TV’de yayımlanan Semra Topçu ile Basının Gündemi ve Samanyolu Haber’de yayımlanan Merhaba Yenigün adlı programların aralarında bulunduğu yaklaşık 15 izleme raporu yeni yılın ilk toplantısında ele alınacak.

Üst kurul, reklam geliri düşük olan kanallara 13 bin TL, yüksek olanlara ise bir önceki ayın reklam gelirinin yüzde 1’i oranında ceza kesti. Bu oranın reklam gelirine göre yüz binlerce TL’yi bulabileceği belirtiliyor.

Cumhuriyet

  • Bu haberi paylaşın:
UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik ve tamamı büyük harfle yazılan yorumlar onaylanmamaktadır.
Ah Vatan
707 gün önce
RÜTÜK hırsızdan yana olduğunu vatandaşa kendini göstermiş. Bu haberler yapılmasa vatanını seven milletini seven basın gerçekleri yazmasa tek kanal dönemlerindeki gibi halk gerçekleri asla öğrenemeyecekti hırsızları asla tanıyamayacaktık. RÜTÜKğünde hırsıza çoban değneği olduğunu öğrenmiş olduk. Oysa hırsızlıkla suçlananlar binlerce polisi görevden alacağına hakime savunmalarını vermeleri gerekirdi. Hukukun üstünlüğü Ayaklar altına alınmıştır Dikta rejimi uygulanmaktadır.
GÜNDEM Kategorisindeki Diğer Haberler
İstanbul merkezli 12 ilde FETÖ operasyonu başlatıldı. Operasyon kapsamında ..
Yeniçağ Gazetesi'nin İstanbul Yenibosna'da bulunan merkez binasına ..
Yeni anayasa konusunda AKP ile MHP anlaştı. Teklif cuma ya da cumartesi gün..
AKP Muğla İl Başkanı Kadem Mete, Yatağan'da yapılan toplantıda skandal ..
Yunanistan mahkemesi, Yunanistan'a kaçan darbeci askerlerden 2'sini..
Avrupa'dan gelen bazı parlamenterlerin, terör soruşturması kapsamında t..
bmV0aGFiZXJ5YXppbGltaS5jb20=