Lütfen bekleyin..

Ethem Sancak'a büyük şok!..

19 Temmuz 2014, 18:20

İngiliz medya devi Murdoch’ın sahibi olduğu British SKY Broadcasting, SKYTURK TV’ye karşı, ‘SKY’ kelimesinin çıkarılması için açtığı davayı kazandı.

Facebook'ta Paylaş Twitter'da Paylaş

İngiliz medya devi Murdoch’ın sahibi olduğu British SKY Broadcasting, SKYTURK TV’ye karşı, ‘SKY’ kelimesinin çıkarılması için açtığı davayı kazandı.

İngiliz medya devi Rubert Murdoch’ın sahibi olduğu British SKY Broadcasting, SKYTURK TV’ye karşı, ‘SKY’ kelimesinin çıkarılması için, 8 yıl önce Türkiye’de açtığı davayı kazandı. Mahkeme, ‘SKY’ ibaresinin kullanımını yasakladı. Kanalın yeni sahipleri ise tedbir kararının verilmesi sonra kullandıkları ‘SKY’ kelimesini tüm mecralarda kaldırdı.

Hürriyet Gazetesi’nden Dinçer Gökçe’nin haberine göre British SKY Broadcasting Group PLC ve British SKY Broadcasting Ltd. şirketleri, avukatları aracılığı ile 30 Mart 2006’da SKYTURK’e karşı dava açtı. Davanın konusunu ‘Markaya tecavüzün tespiti ve haksız rekabetin önlenmesi’ oluşturdu.

Şirket avukatları, müvekkillerinin dünya genelinde Türkiye dahil 60 ülkede faaliyet gösterdiklerini, 400 kadar televizyon ve radyo yayınlarının bulunduğunu belirtti. Davacı tarafa göre SKY markası, İngiltere, İrlanda’nın yanı sıra Türkiye’de de tescilli markaları olduğunu mahkemeye bildirdi.

Türk Patent Enstitüsü ise 19 Haziran 2006’da mahkemeye gönderdiği yanıtta SKY markasının British SKY Broadcasting’e ait olduğunu bildirdi. Şirket avukatları, kendi markalarının taklit edildiğini iddia etti.

SKYTURK’un sahibi T Medya Yatırım San. Ve Ticaret A.Ş. avukatları ise, açılanan davanın hâksiz ve kötü niyetli olduğunu, iki ibarenin farklı olduğunu, SKYTURK markasının tüketici kitlesi içinde ayırt edici nitelik kazandığını kaydetti.

Şirket avukatları ayrıca, marka tescili için TPE’ye başvurduklarını ancak bu talebin reddedildiğini, buna karşın Ankara 3. Fikri ve Sınai Haklar Mahkemesi’nde kararın iptali davası açtıklarını, bu nedenle Ankara’daki dava sonucunun beklenmesini istedi. Mahkeme de bu talebe uydu.

Söz konusu mahkeme 2011 yılında kararı verdi. SKYTURK’ün talebi reddedildi. Bu karar Yargıtay’a taşındı. Yargıtay 11. Hukuk Dairesi de, yerel mahkeme kararını 21 Ekim 2013’te onadı. Söz konusu kararın Yargıtay’dan da onanması sonrası İstanbul’da görülen dava da hız kazandı.

‘SKY’ İBARESİ ÇIKARILDI

Mahkeme, 250 bin TL teminatla, tedbir kararı verdi. Bu karar İstanbul 32. İcra Müdürlüğü’nde işleme konuldu. Bu kararla, SKY’ ibaresinin, tüm televizyon, radyo, internet başta olmak üzere tüm mecralarda kullanımı yasaklandı. Bu kararla birlikte, kanalın yeni sahipleri SKY360 olan kanal adını 360 olarak değiştirdi. İnternet sitesinde de SKY ibaresi çıkarıldı.

Mahkeme kararını ise 6 şubat 2014’te verdi. Gerekçeli karar ise 1 ay kadar önce taraflara ulaştı. Gerekçeli kararda, SKY kelimesinin kullanımı yasaklandı. Var olan afiş ve broşürlerin de imhası istendi. Dava masrafı ise SKYTURK tarafına bırakıldı. Taraflar da, Yargıtay’a gitmeme konusunda anlaştı ve temyiz haklarından feragat etti. Böylelikle karar kesinleşmiş oldu.

SON SAHİBİ SANCAK

Davanın açıldığı süreçte kanalın sahibi Çukurova Grubu’nun patronu Mehmet Emin Karamehmet’ti. Karamehmet’in Tasarruf  Mevduatı Sigorta Fonu’na olan borçları nedeni ile kanala el konuldu. El konulma işlemi geçtiğimiz yıl Mayıs ayında yapıldı. El koyma işleminden 6 ay kadar sonra SKYTURK el değiştirdi. Kanalın yeni sahibi ise BMC’nin de ihalesini kazanan işadamı Ethem Sancak oldu. Konuya yakın kaynaklar, kanalın yeni sahiplerinin, söz konusu dava nedeni ile sorun yaşamak istemedikleri için, tedbir kararının gereğini yerine getirdiklerini kaydetti.

(Kaynak: Hürriyet)

Etiketler : Ethem Sancak
  • Bu haberi paylaşın:
UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik ve tamamı büyük harfle yazılan yorumlar onaylanmamaktadır.
vatandaş2
871 gün önce
ethem sancak siirt doğumlu ve aslında tam bir işçi partili siirte ilk işçi partiyi gtirenlerden ayrıca tam bir mao cu kendiside bunu dile hep getirir. o dönemin mao cuları hepsi şuan kapitalist. tayibi dediki canım bak sen gel sakal bırak seninle çok yol yürürüz.görmedinmi siirte iki cami bir minare diye bi şiir okudum başbakan oldum.bu millet bir vaki 8 defa kılan genel başkanlar gördü hala utanmıyor kardeşim.neyseeeeeeeeeeee
Vatandaş
872 gün önce
Bu ethem sancak Kimdir ki 10 senede sıradan bir esnaf iken ülkenin sayılı patronlarından biri oldu. Bir açık oturumda kendisi başbakanı hiç tanımadığını ama ona destek için bir kaç kanal falan alıp seçim öncesi kullandıklarını ve seçimden sonrada sattıklarını bahsetmişti. Sanki büro satın alıp satımış gibi o kadar sıradan anlatmıştıki kendimi dünyanın en fakir insanından bile fakir hissetmiştim. Bu ve bunun gibilerin şu son 12-13 yılları araştırılmalı. Bakalım ne cevharleri çıkacak. Sakalı ak ama bakalım kazancı ak mı karamı?
GÜNDEM Kategorisindeki Diğer Haberler
Yeniçağ Gazetesi'nin İstanbul Yenibosna'da bulunan merkez binasına ..
Yeni anayasa konusunda AKP ile MHP anlaştı. Teklif cuma ya da cumartesi gün..
AKP Muğla İl Başkanı Kadem Mete, Yatağan'da yapılan toplantıda skandal ..
Yunanistan mahkemesi, Yunanistan'a kaçan darbeci askerlerden 2'sini..
Avrupa'dan gelen bazı parlamenterlerin, terör soruşturması kapsamında t..
Suriye'nin kuzeyindeki terör hedeflerine düzenlenen Fırat Kalkanı Harek..
bmV0aGFiZXJ5YXppbGltaS5jb20=