Lütfen bekleyin..

RTÜK'ten STV'ye 'Ağlayan Patron' cezası

04 Haziran 2014, 15:18

RTÜK, Başbakan Erdoğan ile Milliyet Gazetesinin sahibi Erdoğan Demirören arasındaki telefon görüşmesini yayınlayan STV'ye 66 bin lira ceza verdi.

Facebook'ta Paylaş Twitter'da Paylaş

RTÜK, Başbakan Erdoğan ile Milliyet Gazetesinin sahibi Erdoğan Demirören arasındaki telefon görüşmesini yayınlayan STV'ye verdiği uyarının ardından, bu kez de 66 bin 213 lira para cezası kesti. Başbakan bu görüşmede 'İmralı Zabıtlarını'' yayınladığı gerekçesiyle Milliyet yönetimini sert biçimde eleştirmiş, Demirören de görüşmenin sonunda ağlamıştı.

RTÜK daha önce, STV'de 7 Mart günü yayınlanan ve Erdoğan ile Demirören arasında geçen konuşmanın haberleştirilmesi ve bant kaydının yayınlanması nedeniyle uyarı cezası vermişti.

Gazeteport'un haberine göre; RTÜK bu kez de ''İhlalin tekrarı'' nedeniyle para cezası uyguladı. STV'de yayınlanan haberde, ''Başbakan, Milliyet'te yayınlanan 'İmralı Tutanakları' haberine çok kızdı. Haberi yazana hakaretler etti. Diyaloğun sonunda Demirören olduğu iddia edilen kişinin ağladığı duyuluyor" denilmişti.

''SES KAYDI İLLEGAL''

Daha sonra da ''Başbakan Erdoğan, Demirören'i fırçaladı'' denilerek ses bandı yayınlandı. Erdoğan'ın ''Böyle bir rezillik olur mu? Sizin gazetenin görevi provokasyon yapmak mı? Üç beş tane fazla satayım diye böyle namussuzluğu yapıyor. Hangi adamın yapıyorsa siz hala bunları savunuyorsunuz. Atıyor manşeti ahlaksız adi herif, kepaze herif, süreci baltalamak istiyor. Sizde bunun patronusunuz'' sözleri ekrana getirildi.

RTÜK İzleme ve Değerlendirme Dairesi Başkanlığı raporunda ''Yayıncı kuruluş; gerçek olsa bile illegal yöntemlerle elde edilmiş bahsi geçen ses kayıtlarını, yasalara aykırı olarak yayınlamıştır. Suç sayılan bir eylemin kitle iletişim araçları vasıtasıyla kamuya duyurulmuş, özel yaşama saygı hakkı ihlal edilmiştir'' denildi. RTÜK üyeleri de ''Hukukun üstünlüğü, adalet ve tarafsızlık ilkelerine aykırılık, insan onuruna ve özel hayatın gizliliğini ihlal, kişi ya da kuruluşları eleştiri sınırları ötesinde küçük düşürücü, aşağılayıcı veya iftira niteliğinde yayın'' gerekçeleriyle, STV'ye 66 bin 213 lira para cezası verdi.

Etiketler : rtük, STV,
  • Bu haberi paylaşın:
UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik ve tamamı büyük harfle yazılan yorumlar onaylanmamaktadır.
MEDYA Kategorisindeki Diğer Haberler
Evlendirme programlarına bir yılda tam 87 bin şikayet geldi. Geçtiğimiz yıl..
Hürriyet yazarı Ahmet Hakan, Başbakan Yardımcısı Kurtulmuş'a "hükü..
Hürriyet gazetesi yazarı Abdulkadir Selvi, bugünkü yazısında Tuğrul Türkeş&..
CHP lideri Kılıçdaroğlu'nun terörle mücadelede şehit olanların çocuklar..
Türkiye gece yarısı Meclis’e sunulan çocuklara cinsel istismar suçlarında m..
Tecavüz yasasına tepki büyüyor...
bmV0aGFiZXJ5YXppbGltaS5jb20=